زیانبارترین معامله - یادداشت های یه آسمونی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یادداشت های یه آسمونی

قرآن زیانبارترین معامله را آن دانسته که انسان گمراهی بخرد و راه راست و هدایت را بفروشد. خداوند چنین انسانی را در گمراهی رها می‌سازد، به گونه‌ای که حالت سرگشتگی بر آنان چیره شود:

«الله یستهزی بهم و یمدّهم فی طغیانهم یعمهون أولئک الّذین اشتروُا الضّلالة بالهدی فما ربحت تجارتُهم و ما کانوا مهتدین»(1)؛ خداوند در قیامت آنان را به استهزا گیرد و در گمراهی چنان رها کند که در بیابان جهل و گمراهی حیران و سرگردان باشند؛ زیرا ایشان به جای راه راست، گمراهی را خریدند و تجارتشان سود نخواهد کرد و راه راست نیافتند.

بدمعامله‌ای است که انسان جان خویش را بفروشد و در مقابل آن کفر و سرکشی بخرد؛ یعنی کژراهه رفتن و به دوزخ افتادن را انتخاب کند: «بئسما اشتروا به أنفسهم أن یکفروا بما أنزل الله بغیاً أن ینزّل الله من فضله علی من یشاء من عباده فباءو بغضبٍ علی غضبٍ و للکافرین عذاب مهین»؛ بدمعامله‌ای با خود کردند که به آنچه خدا نازل کرده کافر شده، راه ستمگری در پیش گرفتند، که چرا خداوند به فضل خویش برخی از بندگان خود را مخصوص گرداند. آنان خشمی تازه از خداوند را افزون بر خشم پیشین الهی برای خود خواستند و در جایگاه غضب خدا قرار دارند و کافران عذابی خوارکننده خواهند داشت.

 


نوشته شده در جمعه 88/1/21ساعت 3:3 صبح توسط وحید نظرات ( ) | |


فال عشق

FreeCod Fall Hafez

کد بارش قلب


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس